Intrebari frecvente E-nformation

Ce pot să fac dacă nu pot accesa o anumită resursă ?

Pentru utilizatorii de Windows:
Click pe butonul „start”, apoi căutaţi și accesați aplicația „command prompt” sau „cmd”. Click dreapta pe aplicație și selectați „Run as administrator”, apoi introduceți comanda „ipconfig / flushdns”. După ce ați introdus această comandă, trebuie să apară afișat mesajul: „Successfully flushed the DNS Resolver Cache.” Odată primit mesajul, un pas final: dați un restart calculatorului.

Pentru utilizatorii de Mac OS X:
Accesați directorul „Application” și apoi „Terminal”. Odată ce ați ajuns în terminal, introduceți comanda versiunii sistemului operativ corespunzătoare dvs.:
OS X Yosemite v10.10.4: sudo killall – HUP mDNSResponder
OS X Yosemite v10.10 through v10.10.3: sudo discoveryutil mdnsflushcache
OS X Mavericks, Mountain Lion and Lion: sudo killall -HUP mDNSResponder
OS X v10.6: sudo dscacheutil – flushcache
După ce ați introdus una dintre comenzile de mai sus, vi se va cere parola contului dvs. de utilizator al sistemului Mac OS X.

Ce pot să fac dacă la înregistrare nu regăsesc în lista de opțiuni disponibile domeniul meu real de interes sau funcția pe care o dețin?

Domeniul de interes și funcția, așa cum au fost definite în profilul dvs. de acces, au caracter general și nu va limitează accesul la resursele abonate de instituția la care sunteți afiliat. Va rugăm să selectați domeniul disponibil cel mai apropiat de sfera dvs. de interes și să folosiți același proces și în cazul selectării funcției.

Există abonamente personale care să nu necesite afilierea mea la o anumită instituție?

Nu în acest moment. La această ora dezvoltăm un serviciu prin care veți putea beneficia de abonamente personalizate cu opțiune de abonare individuală sau în cadrul unui grup. Pentru mai multe informații legate de acest serviciu, ne puteți contacta la sales@e-nformation.ro. 

Ce este MyENF?

Aplicația mobil MyENF, dezvoltată de E-nformation, este un serviciu prin care puteți accesa resursele abonate de instituția la care sunteți afiliat pe baza de user name și parolă de pe orice dispozitiv mobil (smartphone, tabletă, . . .).. 

Mi-am descărcat aplicația MyENF și îmi cere un user name și o parolă că să o pot folosi. De unde pot primi un cont de acces?

Pentru a folosi aplicația MyENF aveți nevoie de un cont activ pe site-ul nostru (www.e-nformation.ro). Dacă aveți deja un astfel de cont va puteți autentifica în aplicația MyENF cu același user name și parolă că și pe site-ul nostru. Dacă nu aveți cont, va puteți creea unul la https://www.e-nformation.ro/join-us sau accesând link-ul “creare cont” din ecranul de start al aplicației MyENF.. 

Ce este accesul mobil (#deacasa)?

Accesul mobil este un serviciu prin intermediul căruia puteți accesa resursele abonate de instituția la care sunteți afiliat, de pe „https://www.e-nformation.ro/”pe baza de user name și parolă, fără a fi necesară conectarea la rețeaua de internet a instituției. 

Accesul la resursele disponibile în profilul meu instituțional mi-a fost suspendat în timp ce accesam o resursă, deși câteva ore am reușit să accesez aceeași resursă. De ce mi-a fost întrerupt accesul?

Accesul la resursele disponibile în profilul dvs. instituțional are o limitare la descărcare de 100 MB intr-un interval de 15 minute; dacă ați depășit această limita, contul dvs. de acces va fi suspendat pentru următoarele cateva ore (intre 2 si 3 ore). După această perioada, veți putea accesa în continuare resursele disponibile instituției la care sunteți afiliat. Dacă depășiți repetat limita de 100MB/ora în cursul aceleiași zile, există posibilitatea dezactivarii contului dvs. datorită clauzelor contractuale cu furnizorii și producătorii resurselor, caz în care va rugăm să ne contactați la sales@e-nformation.ro.

Este gratuit accesul la resursele disponibile în profilul instituțional?

Resursele disponibile în tab-ul “Acces gratuit temporar” sunt accesibile gratuit doar pentru o perioada limitată de timp (free trial), fiind acordate de partenerii E-nformation în scop de evaluare; resursele din tab-ul “Detalii profil” sunt accesibile numai în baza abonamentelor contractate de instituția la care sunteți afiliat.

De ce nu mai am acces la „http://www.e-nformation.ro/resurse-2015”?

Începând cu 20 iunie 2016, pagina „http://www.e-nformation.ro/resurse-2015” nu mai este disponibilă deoarece conținutul integral al acesteia a fost transferat la pagina „http://www.e-nformation.ro/profil-acces”

Cum pot accesa baza de date SciFinder? De ce mi se cere username și parolă deși accesez link-ul de pe un IP instituțional?

Modalitatea de acces la baza de date SciFinder se face atât prin autentificarea Ip-ului instituțional dar și printr-un cont personal creat pentru această bază de date. Pentru a vă putea crea acest cont, persoana de contact de la instituția dvs. vă va pune la dispoziție un link unde puteți face înregistrarea. Pentru mai multe informații legate de înregistrarea pentru contul de utilizator vă rugăm să consultați documentul atașat. Odată ce v-ați logat, datele de autentificare rămân salvate în sistem pentru maxim 30 de zile. Apoi vi se va cere să vă autentificați din nou. 

Cum pot accesa baza de date Reaxys? De ce mi se cere username și parolă deși accesez link-ul de pe un IP instituțional?

Modalitatea de acces la această bază de date se face atât prin autentificare prin IP instituțional cât și printr-un cont de utilizator personal. Pentru crearea acestui cont, vă rugăm să accesați butonul “register” aflat pe pagina platformei. După ce completați formularul veți primi și detaliile de acces pentru contul dvs. 

După autentificarea de pe site-ul enformation, în pagina de profil, nu mai am acces la toate resursele care erau / sunt disponibile în vechiul format; cum pot reveni la resursele la care aveam acces în trecut?

Resursele listate pe cele 2 pagini, cea nouă „http://www.e-nformation.ro/profil-acces” sau cea veche „http://www.e-nformation.ro/resurse-2015”, sunt identice. Ele se modifică doar în funcție de termenii contractuali, dintre instituția la care sunteți afiliat(ă) și / sau enformation / consorțiul A+, aflați în vigoare la momentul accesării dumneavoastră. Pentru detalii referitoare la aceste resurse, vă rugăm să vă adresați instituției la care sunteți afiliat(ă). 

După autentificarea de pe site-ul enformation, în pagina de profil la rubrica „Statistici instituționale” primesc mesajul „1075 utilizatori ai portalului Enformation din domeniul: Selectează domeniul de interes”; de ce apare această formulare: „Selectează domeniul de interes” in locul unui domeniu de interes explicit?

În cadrul profilului dumneavoastră nu ați selectat niciun domeniu de interes. Dacă doriți, vă puteți edita profilul pentru a vă alege un domeniu de interes și astfel veți putea vedea numărul total de utilizatori ai portalului enformation, care au același domeniu de interes ca al dumneavoastră. În plus, tab-ul „Resursa lunii” este setat să conțină întotdeauna doar informații care au legătură cu domeniul dumneavoastră de interes.

Cum pot solicita accesul la o anumită resursă?

Pentru acest lucru, din pagina dumneavoastră de profil (accesibilă prin folosire butonului “Profil institutional”), după ce v-ați autentificat pe site-ul enformation, apăsați butonul “Feedback” și la subiect alegeți opțiunea „Doresc acces la o anumită resursă”, iar apoi descrieți resursa solicitată în cadrul mesajului. 

Cum pot solicita achiziția unei anumite resurse?

Pentru acest lucru, din pagina dumneavoastră de profil (accesibilă prin folosire butonului “Profil institutional”), după ce v-ați autentificat pe site-ul enformation, apăsați butonul „Solicitare acces” și votați una dintre resursele cu acces gratuit pe care le-ați testat deja. Prin voturile oferite, puteți să faceți cunoscute opiniile și nevoile dumneavoastră instituției la care sunteți afiliat(ă). 

La ce servicii am acces dacă mă înregistrez pe site-ul enformation.ro şi cum pot beneficia de acces mobil prin acest site?

Serviciul de acces mobil folosind platforma Enformation este oferit de Enformation numai:

  • instituţiilor membre ale Anelis Plus care au abonamente la baze de date de literatură academică efectuate pin intermediul Anelis Plus;
  • instituţiilor care au abonamente la baze de date de literatură academică efectuate pin contractare directă cu Enformation;
  • instituţiilor care beneficiază de perioade gratuite de acces pentru evaluarea resurselor electronice pentru documentare academică.

În cazul în care instituţia dumneavoastră nu se regăseşte în una dintre cele trei variante prezentate, prin înregistrarea pe platforma Enformation veţi beneficia în continuare de toate serviciile oferite în mod gratuit de către Enformation utilizatorilor săi însă nu veţi beneficia de acces mobil la resursele electronice de documentare academică, acestea fiind guvernate de acorduri de utilizare, respectiv contracte de abonare pentru acces.
Pentru mai multe informaţii privind detaliile de abonare instituţională la resurse prin intermediul AnelisPlus, va rugăm să luaţilegătură cu conducerea Anelis Plus (www.anelisplus.ro) pentru a vedea care sunt condiţiile aderării instituţiei dvs la acesta asociaţie, şi ce implică abonarea la resurse electronice şi baze de date pentru anul 2016.

Pentru mai multe informaţii cu privire la celelalte posibilităţi de acces menţionate va rugăm să ne contactaţi pe e-mail la office@e-nformation.ro.

Sperăm că aceste informaţii să va fie utile. 

Am fost prezent la un eveniment organizat de dumneavoastră și doresc să descarc materialele prezentate, dar îmi cere userul și parola. Ce trebuie să fac?
Pentru a descărca materialele prezentate trebuie să vă faceți un cont pe site-ul nostru în secțiunea Înscrie-te http://www.e-nformation.ro/join-us. Vă vom activa contul și veți putea descărca materialele necesare. 
Am fost prezent la unul dintre evenimentele dumneavoastră și am urmat toți pașii pentru a putea descărca materialele prezentate, dar și certificatul de participare. Când vreau să mă loghez îmi apare următorul mesaj ”nu aveți acces la această pagină”. Vă rog să mă ajutați în acest sens.

Cauzele pentru care nu reușiți să descărcați aceste materiale, pot fi:

  • Ați fost înregistrat la eveniment cu o altă adresă de e-mail față de cea cu care v-ați înscris la noi pe website.
  • Contul dumneavoastră nu a fost încă activat (trebuie să primiți un e-mail când vă activăm contul din ”pending” devine ”active”).
  • Nu sunteți logat la noi pe site.
  • Ați deschis link-ul pentru descărcarea materialelor cu un alt browser. Trebuie să utilizați un singur browser pentru login la noi pe website și pentru descărcarea materialelor.
Am participat la un eveniment organizat de dumneavoastră, dar am primit un e-mail de neparticipant. Vă rog să-mi spuneți care a fost cauza?
  • Este posibil ca dumneavoastră să vă fi înregistrat cu mai multe adrese de e-mail.
  • V-ați înregistrat la eveniment de mai multe ori pe site.
  • Nu v-ați semnat în lista de prezență.
  • În lista de prezență ați trecut o adresă de e-mail nevalidă.
  • În lista de prezență ați trecut o altă adresă de e-mail față de cea cu care v-ați înregistrat la eveniment.
Pentru a participa la un eveniment organizat de dumneavoastră este necesar să-mi fac un cont și pe website?
Nu este necesar să vă faceți un cont pe website dacă doriți să participați la unul din evenimentele organizate de noi. Insă dacă doriți să vă descărcați anumite materiale aferente evenimentului, trebuie să aveți un cont. 
Mi-am creat un cont la dumneavoastră pe website și am încercat să mă loghez, dar îmi apare mesajul This account is pending approval. Cât durează procesul de activare al contului meu?
Procesul de operare și verificare a datelor dumneavoastră pentru activarea contului poate dura până la 2 zile lucrătoare. Veți primi un e-mail de confirmare în momentul în care activăm contul. Hi, Your account status has been updated. Please log into your member profile to view the details.Thank You. Acest proces este considerabil scurtat dacă adresa de e-mail folosită de dumneavoastră la înregistrare este o adresă de e-mail instituțională, corespunzătoare afilierii dumneavoastră.  
De ce nu pot descărca Certificatul de Participare dupa ce m-am inregistrat și am fost prezent la un eveniment?
Pentru a putea descărca Certificatul de Participare la un eveniment la care v-ați înregistrat si la care ați participat este necesar să fie îndeplinite simultan următoarele condiții: 1. să aveți un cont pe site-ul nostru iar la înregistrare (“http://www.e-nformation.ro/join-us”) să fi folosit aceeași adresă de email ca și cea utilizată la înregistrarea în cadrul evenimentului; 2. să fiți autentificat la noi pe site înaintea accesarii link-ului (http://www.e-nformation.ro/diplome-participare) pentru descărcarea Certificatului de Participare. Dacă ați urmat pașii de mai sus și tot nu ați reușit să vă logați, vă rugăm să ne contactați pe adresa events@e-nformation.ro sau la telefon 021 210 2096.  
Ce trebuie să fac astfel încât după ce m-am înregistrat la un eveniment organizat de dumneavoastră, să pot descărca Certificatul de Participare?
Înregistrarea la un eveniment nu este același lucru ca și înregistrarea la noi pe website.

Pentru înregistrare la noi pe website va trebui să folosiți link-ul “http://www.e-nformation.ro/join-us” și să vă creați un cont prin apăsarea butonului “Fă-ți cont”; o dată finalizat procesul de creare al contului, veți putea să vă logați la noi pe site (http://www.e-nformation.ro/member-login) și să accesați resursele disponibile membrilor (de exemplu vă puteți descărca certificatul de participare pentru evenimentul la care ați participat – http://www.e-nformation.ro/diplome-participare). Un alt avantaj pe care îl are un utilizator înregistrat la noi pe website îl reprezintă completarea automată a informațiilor de înregistrare la un nou eveniment la care ați dori să participați (desigur, acest lucru se intamplă dacă sunteți logged in la noi pe site cu utilizatorul dumneavoastră, înainte de a începe înregistrarea la un eveniment).

Cum pot să mă înregistrez pe site-ul dumneavoastră?
Pentru a vă înregistra pe site-ul nostru, accesați următorul link 

a) Dacă vă înregistrati de la o adresă de IP instituțională (care aparține instituției din care faceți parte), veți primi un link de activare unde puteți completa restul detaliilor contului dumneavoastră, iar procesul este finalizat automat.

b) Dacă vă înregistrați de pe o adresă de IP care nu aparține instituției din care faceți parte, folosind adresa dumneavoastră de email institutională, contul va fi activat de unul dintre membrii echipei Enformation fara sa fiți contactat, în maxim 2 zile lucrătoare;

c) Dacă vă înregistrați de pe o adresă de IP care nu aparține instituției din care faceți parte, folosind adresa dumneavoastră de email personală, unul dintre membrii echipei Enformation va valida datele introduse de dumneavoastră și în cazul în care are nevoie de informatii suplimentare pentru a stabili afilierea la instituția aleasa, vă va contacta în maxim 2 zile lucrătoare;

d) Dacă noul cont creat ramane in starea “pending approval” mai mult de 2 zile lucrătoare, vă rugăm să ne contactați la email: events@e-nformation.ro.

Cum pot modifica în contul personal instituția din care fac parte în cazul în care aceasta este greșită?
Pentru a modifica numele instituției, vă rugăm să ne contactați la email: events@e-nformation.ro.
Cum pot schimba în contul personal instituția din care fac parte în cazul în care afilierea mea s-a schimbat?
Instituția la care sunteți afiliat poate fi modificată doar de un administrator al enformation.ro. În acest sens, vă rugăm să solicitați modificarea instituției printr-un e-mail insoțit de dovada noii afilieri, la email: events@e-nformation.ro.
Cum pot descărca Certificatul de participare de la evenimentul la care am participat?
Pentru a descărca Certificatul de participare la un eveniment trebuie să vă fi înregistrat la evenimentul respectiv.
Cum pot să mă înregistrez la un eveniment pe site-ul dumneavoastră, fără să-mi introduc de fiecare dată detaliile de contact?
Prin înregistrarea pe pagina noastră, în secțiunea „Înscrie-te”, veți beneficia de completarea automată a detaliilor dumneavoastră de contact, de fiecare dată când vă înregistrați la un eveniment. 
Cum pot accesa informaţii legate de un eveniment de pe site-ul dumneavoastră?
Pentru a accesa un eveniment de pe site-ul nostru puteţi folosi link-ul http://www.e-nformation.ro/calendar urmând a selecta sau perioada în care a s-a desfăşurat evenimentul ce va interesează sau din meniurile de tip drop-down din partea stânga sus a paginii tipul evenimentului (din “Select a Category”) sau locaţia evenimentului (din “Select a Venue”). 
Cum pot accesa prezentarile din cadrul sesiunilor de lucru sau a conferintei “Acces la Literatura Stiintifica: Documentare. Publicare. Evaluare.“ – Editia a II-a – Cluj - 29-31 Octombrie 2014?
Cum pot obține un trial pentru un anumit conținut stiințific pentru mine sau instituția din care fac parte?
Completând formularul Solicitare deschidere trial si trimițându-l la office@e-nformation.ro sau contactându-ne la office@e-nformation.ro
Ce trebuie să fac dacă nu am acces la resursele electronice achiziționate de instituția din care fac parte?
Vă rugăm să ne transmiteți pe sales@e-nformation.ro un print screen cu eroarea generată la accesarea resursei electronice. De asemenea, vă rugăm să atașați acestui email și IP-ul calculatorului de pe care ați efectuat căutarea. Pentru obținerea IP-ul vă recomandăm să accesați următoarea adresă: www.whatismyip.com
Unde pot vizualiza sesiunile de trial deschise și calendarul evenimentelor de tip workshop/training de utilizare/conferințe/evenimente cu participarea editurilor academice internaționale?
Pentru a putea vizualiza lista trial-urilor deschise pentru instituțiile academice și de cercetare din România, precum și calendarul evenimentelor viitoare, vă puteți înregistra la noi pe website sau vă puteți abona la newsletter-ul nostru.
Cum aflu adresa IP a stației mele de lucru?
Există mai multe website-uri care permit aflarea adresei de IP. Dintre cele mai relevante, vă recomandăm www.whatismyip.com, www.whatismyipaddress.com, www.whatsmyip.org , www.whatsmyip.net
Cum pot obține informații despre posibilitățile de indexare aferente revistei în care public, în baze de date bibliografice gen Scopus sau Thomson Reuters Web of Science?
Puteți utiliza ghidurile prezentate mai jos sau adera la programele dezvoltate de SC Enformation SRL, în vederea întelegerii modalităților de indexare a materialelor academice Românești în resurse electronice internaționale.

WoS

Scopus

Sunt cercetator și doresc să public rezultatele cercetării. Cum pot obține informații cu privire la oportunitățile de publicare internațională?
Ne puteți contacta la office@e-nformation.ro sau puteți participa la evenimentele organizate de compania noastră pe această temă.
Ce se intamplă dacă la înscriere pe site-ul Enformation instituția de care sunt afiliat nu se regăește în lista instituțiilor din care pot alege și folosesc opțiunea <<Altă instituție>> introducând eu numele instituției la care sunt afiliat? O dată finalizată înregistrarea, de ce nu am acces la nici o resursă?
Dacă în momentul crearii contului pe enformation.ro, selectați <<Altă instituție>> și completați manual numele instituției la care sunteți afiliat, instituția dvs va fi nouă și nu va avea acces la resurse. Noi vom adauga instituția dvs pe site-ul nostru și în momentul în care aceasta va achiziționa accesul la resurse online sau va participa în cadrul unui consorțiu sau unui grup de instituții care a achiziționat acces la anumite resurse online, veți avea acces la aceste resurse.
De ce, prin accesul mobil, nu pot deschide din Thomson Reuters - Web of Science, prin aplicația Full Text From Publisher, documentul în format PDF și îmi este sugerată cumpărarea lui?
 Prin accesul mobil, redirecționarea de la Thomson – Web of Science (folosirea aplicației Full Text From Publisher) spre altă resursă online nu este posibilă deoarece redirecționarea către full text scoate utilizatorul din contul lui. Accesarea documentului se poate face doar dacă deschidem prin accesul mobil platforma sugerată de Thomson – Web of Science și efectuăm o căutare după Titlu (folosind ghilimelele; Ex: “The current economic crisis: its nature and the course of academic economics” ) sau seria DOI a documentului (folosind ghilimelele; ex: “10.1016/j.matchemphys.2013.11.064″ ). Transferul, prin accesul mobil, la platforme full text din Thomson – Web of Science nu poate fi făcut automat, aceasta fiind opțiunea standard . Se vor genera rezultate prin accesul mobil doar la articolele openaccess sau dacă sunteți în cadrul instituției conectați la rețeaua de internet instituțională.
Descarca Aplicatia
↓ descarca

Member Login

Ai uitat parola?

Creează cont

Resetează parola
Te rugăm să introduci adresa ta de email. Vei primi noua parolă pe email.